Cadrele didactice și terapeuții “Nu-și fac treaba” cu puiul tău?
Oct 21, 2024De ziua internațională a educației vorbim despre rolul profesorilor și-al specialiștilor în dezvoltarea sănătoasă a copiilor!
Și bine ar fi va noi, mamicile, să ne considerăm profesorii, dascălii principali ai copiilor noștri!
Pentru că educația de acasă face diferența între un copil sănătos și unul bolnav.
Bolnav de frici, de dependențe, de ură, de minciună…
Haideți să vedem ce ar trebui să facă un cadru didactic și un specialist care lucreaza cu piticul tău pentru a-l ajuta să recupereze întârzierile avute și să facă față mediului Educațional :
1.Ce face cadrul didactic?
Rolul cadrului didactic de la Clasa copilului tău NU este acela de a fi însoțitorul lui.
Deci cadrul didactic Nu poate sta numai de puiul tău.
Nu are cum, pt ca este dator să se ocupe de toți copiii de la clasă.
Rolul cadrului didactic este să predea materia la clasă, pe baza programei date de Ministerul educației.
Și, când în clasă are un copil cu întârzieri în dezvoltare, rolul său este de a-l ajuta dându-i sarcini ca și altor copii (deși adaptate!), fără “să-l treacă” atunci când evaluează ceilalți elevi, pentru că “oricum nu știe”!
Da, ar fi minunat să accepte să-l și recompenseze pe copil cu tokeni, dar nu toate cadrele didactice acceptă asta. Nu sunt obligate legal, dar tu poți să le rogi să te ajute!
Poți să rogi, mami, cadrele didactice, inclusiv să ajute copilul să generalizeze obiectivele din planul de intervenție de acasă.
Nici pentru asta nu sunt obligate legal, dar multe cadre didactice sunt minunate și acceptă această provocare, DACĂ PĂRINȚII LE EXPLICĂ BLÂND ȘI CU RESPECT CUM SE FACE ASTA!
În plus, trebuie sa faci diferența între învățământul special și cel de masă.
Cadrele didactice din învățământul special ar trebui sa aibă pregătirea adecvată pt a preda copiilor cu întârzieri în dezvoltare materia din mediul educațional, adică partea de abilități academice, nicidecum de recuperare a intarzierilor in dezvoltare ale copiilor.
Dar nici aceștia nu au PREGATIRE DE PSIHOTERAPEUȚI CARE SĂ LUCREZE CU METODE ȘI TEHNICI DIN TERAPIA ABA SAU CEA CENTRATĂ PE COMPORTAMENTE VERBALE.
Deci ei nu vor lucra 1:1 cu copilul, între 25-40 ore pe săptămână pentru a recupera întârzierile copilului.
2.Ce face specialistul care merge cu copilul la grădiniță/școală?
Adică însoțitorul, sau shadow-ul, mami!
El TREBUIE SĂ ȘTIE TOATE METODELE ȘI TEHNICILE CORECTE DE PREDARE a abilităților pe care copilul tău trebuie să le deprindă la școală.
Trebuie sa știe și să analizele Abc-ul comportamental.
Și tehnici de verbalizare, mand, intraverbal și Tactare.
Și tehnici de transformare a stereotipiilor și autostimulărilor în jocuri funcționale.
Și metode de a-ți învăța copilul să se joace cu ceilalți.
Da, shadow-ul va lucra după planul de intervenție personalizat structurat de un specialist cu cel puțin 5 ani de experiență în Structurarea planurilor de intervenție.
Dar shadow-ul trebuie să știe CUM să predea corect.
Dacă l-ai angajat și nu știe, nu este problemă, dacă acceptă să învețe de la coordonatorul copilului și din cursuri!
În cursul “Cum integrăm copilul cu întârzieri în dezvoltare în grădiniță/școală?” ai, Mami, toate soluțiile care-ți ajută puiul sa învețe in mediul academic!
Îl găsești în acest link.
Te informez că am adăugat inclusiv soluții pe parte de limbaj și comportament! :)
Pentru a începe sa lucrezi cât mai repede cu copilul pentru a-l pregăti pentru mediul educațional, dacă nu iți permiți financiar azi să achizitionezi Cursul mare de limbaj
Te încurajez să studiezi cursul “Cum integram copilul cu întârzieri în dezvoltare în grădiniță/școală?” din scoarță în scoarță.
Te va ajuta să înțelegi lumea reală a puiului tău!
Pentru că educația este una din principalele 3 valori ale Rise up Family.
Știm, toți cei din echipă, că fără educație nu putem deveni împliniți.
Mami, te îmbrățișez și te binecuvântez!